2021/03/08

MÁRCIUS - Women's History Book Tag - 1/2

 

Sziasztok!

A Women's History Month-t hivatalosan március hónapban ünneplik a nyugati országokban, kis hazánkban azonban nem olyan felkapott esemény. Főleg Amerikában, és az Egyesült Királyságban ilyenkor emlékezne meg a nők történelemben betöltött  szerepéről, és igyekeznek arra ösztönözni mindenkit, hogy még többet akarjanak megtudni róluk.

Még a blogom kezdetén, 2019-ben csatlakoztam egyszer egy kezdeményezéshez, melynek kapcsán öt könyvet választottam ki, amit elolvastam a Women's History Month alkalmából. Tavaly sajnos semmilyen formában nem vettem részt az eseményen, idén azonban újra jelentkezni akartam egy témához illő poszttal.

Addig keresgéltem, míg találtam egy book tag-et, ennek a kitöltését szeretném, most megosztani veletek.

Viszont vittem bele egy kis csavart, és magyarosítottam, hogy jobban a sajátomnak érezhessem. ^^

Az eredeti book tag itt érhető el:
https://weirdzeal.com/2020/03/05/womens-history-book-tag-original/

Természetesen, aki szintén szeretné kitölteni, nyugodtan tegye meg.
Amire ez esetben figyelj:

  1.  Jelöld az eredeti boog tag készítőjét.
  2.  A kitöltésnél csak női szerzők munkáját használhatod.
 
 

Maja Lunde: A méhek története

 
Maja Lunde: A méhek története című könyvének egyik főszereplőjét, a munkásnő Tao-t emelném ki. Igyekszik nem elfelejteni az iskolában szerzett tudását, sőt bővíteni azt, miközben nap mint nap végzi ugyanazt a monoton és veszélyes munkát beporzóként Kína egyik tartományában. Mikor a fiát baleset éri, nem elégszik meg a kormány szavaival, útra kell, hogy megtalálja a gyermekét és kiderítse, mi történt.
Nagyon szerettem benne, hogy olyan kitartó, és a hatalmasok előtt sem hajlandó fejet hajtani. Így éri el, hogy végül elismerjék az igazságot.
 

Jane Austen: Értelem és érzelem

 
A két Dashwood nővér közül mindig is Elinor állt hozzám a legközelebb. Miközben körülötte mindenki hiszti rohamot kap, ő akkor is tartja magát, állja az élet nehézségeit és megpróbálja a legjobb döntést hozni. Szeretem tisztánlátását, értelmes személyiségét, aki logikusan áll hozzá mindenhez, és pontosan tudja, hogyan kezelje a családtagjait.


Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara


Bár maga a sorozat nem került közel a szívemhez, van egy szereplő, akire mindig szívesen emlékezem. Ez pedig nem más, mint Amren. Ő valami sokkal ősibb, sokkal több, mint egy átlag tündér. Mindenki fél is tőle rendesen hatalmas ereje miatt, ezért a véleménye sokkal nagyobb súllyal esik a latba. Plusz pont, hogy olyan stílusa van és olyanok a beszólásai, amelyek sok kellemes percet szereztek nekem olvasás közben.

 
Mary Hooper: Eliza Rose


Jól megírt ifjúsági történelmi regény, izgalmas és pörgős cselekménnyel. Olvasás közben a XVII. századi London világa élethűen jelenik meg az ember lelki szemei előtt, érezhető, hogy a szerző minden kis részletre ügyelt.
Magyarul három könyve jelent meg a szerzőnek gyönyörű kiadásban, és nagyon sajnálom, hogy a többi könyve nem jutott el hozzánk, illetve ma már nem is kaphatóak a régen megjelentek. :(
 

 Natalie C. Parker: Seafire - Lángoló tenger


Ebben a könyvben a Mors Navis hajó női legénységének minden tagja igazi harcos, és remek csapatot alkotnak együtt.
A történetben különösen az tetszett, hogy bár ifjúsági, a szerző nem bánt kesztyűs kézzel  a lányokkal. Harcuk során éri őket veszteség, ez pedig kellő komolyságot és tétet adott az eseményeknek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése