2021/01/11

Január - A bekuckózós meleg tea hónap ^^

 Sziasztok!

Amerikában és Kanadában sok nemzeti ünnepnapot, - hetet, - hónapot tartanak számon, amit észben tartani is nehéz, nemhogy mindet megünnepelni, de mikor kitaláltam a blogomra a Kalendárium című új rovatomat, úgy gondoltam érdemes lesz szemezgetnem tőlük és néhányat velük együtt megünnepelnem, főleg ha azok közel állnak az én szívemhez is.

Ezért örömmel jelentem, hogy a Január náluk többek között a hivatalos NATIONAL HOT TEA MONTH, amit az 1950-ben alakult The Tea Council of USA kérésére ismertek el.

Imádok teát inni, télen, nyáron melegen iszom, és szívesen próbálok ki új ízeket. Teaházba is szeretek járni, a vírushelyzet miatt azonban most én sem szívesen merészkedek az otthonomon kívülre - kivéve persze a munkát -, ezért otthon dobtam össze és szolgáltam fel magamnak egy kis fánk+tea uzsonnát. Még hozzá azt a bögrét használva, amit karácsonyra kaptam és két kedvenc szereplőm szerepel rajta A démoni kultiváció nagymestere - Mo Dao Zu Shi - című könyvből készült  live action drámából - The Untamed- - Lan Wangji és Wei Wuxian. ^^ És ha már Kína...

A tea felfedezéséről sok legenda kering, és persze mindegyik a világ keleti feléhez köthető, ott is a nem éppen kis országhoz Kínához.
A tisztaságot nagyon kedvelő kínai császár Shen Nung (kr.e.2737) elrendelte, hogy midig forralják fel ivóvizét, így szabadítva azt meg a kórokozóktól. Miközben a szolgák a vizet forralták egy nagy üstben kint az udvaron, feltámadt a szél, és néhány tealevelet fújt bele. A víz hamarosan aranyszínű lett és kellemes aromát kapott. A császár felfigyelt a különös illatra, és nyomban ki is próbálta az italt, amelynek üdítően kellemes íze volt és azonnal frissebbnek érezte magát tőle. Ezután csak így volt hajlandó fogyasztani a felforralt vizet...

Kövessük mi is a császár példáját, és igyunk sok teát, feketén vagy zölden, sok citrommal és cukorral vagy nélkülük, de mindig olyan kellemes melegen, hogy a torkunk azért ne forrázzuk le vele. :D

#NationalHotTeaMonth2021 


 

2 megjegyzés:

  1. Hát ez baromi jó bejegyzés lett! *-* Nem is tudtam, hogy erről a jópofa császárról. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem amíg nem keresgéltem a témával kapcsolatban:D
      Köszönöm ^^

      Törlés