2021/01/16

Eve Rigel: A ragyogás városa

 


Kiadó: Trivium Egyesület
Mag
yar megjelenés: 2007, 2020
Oldalszám
: 250
Formátum
: E-könyv
Sorozat: -
Beszerezhetőség:
Közvetlen a kiadótól megrendelhető.
https://triviumnet.hu/termekek/a-ragyogas-varosa-epub/
https://triviumnet.hu/termekek/a-ragyogas-varosa-2-mobi/


Eve Rigel: A ragyogás városa című könyvét még tavaly raktam a kívánságlistámra, mikor megláttam, hogy a Trivium Egyesület milyen tetszetős borítóval akarja újra forgalomba hozni.
Ezúton szeretném megköszöni nekik, hogy elküldték nekem, így elolvashattam és most értékelést írhatok róla. ^^
Elnézést, hogy ilyen sokáig tartott, de ismételten csak arra tudok hivatkozni, hogy a decemberi hónap nagyon melós volt a munkahelyemen, ezért nem haladtam vele olyan ütemben, ahogy szerettem volna.


A főhősnő a fiatal Althira, aki nem csak nagyszerű harcos, de kiváló agyfürkész is, vagyis képes arra, hogy kihallgassa mások gondolatait, vagy akár be is lépjen a másik ember elméjébe. Harcos társával, a barbár Theor Dennel épp úton vannak, hogy visszaszerezzék Althira meghalt édesanyjának lelkét, ami egy szelencében várja az újjászületést, csak hogy a szelencét egy szélhámos papnő elragadta. Útjuk Khittarán, a sivatagon és nomád törzsek otthon át vezet.
Így találkoznak Marva de Khulon-Parsivaallal és kislányával, Domenikával, akik a gonosz törzsfő, Shalum Meghart elöl menekülnek. Althira segítségét kérik, hogy védje meg és kísérje el őket Maaslamba, amelyet a Ragyogás Városának is hívnak. Althira végül elfogadja az ajánlatot, mert úgy néz ki, hogy papnő akit követ, szintén oda tart.
A sivatagi dűnék között azonban hamarosan kiderül, hogy Marva és Domenika nem pontosan azok, akiknek mondták magukat, és Althira hamarosan egy évszázadok óta tartó harc kellős közepén találja magát., nomád harcosokkal és "vérivókkal" körül véve, miközben Domenika sötét elméjében is helyt kell állnia.

A történet John Caldwell - azaz Nemes István - által megteremtett fantasyvilágban, Worluck, a káosz világában játszódik. Az alap regénysorozatot ugyan még nem olvastam eddig, de ez ebben az esettben nem is okozott problémát, mert azonkívül, hogy egy univerzum, más kapcsolatot én nem fedeztem fel.
Amitől mégis olyan bele a közepébe fejesugrás lett nekem, hogy Althira kalandja egy másik történet - Az arany párduc - folytatása, amit Eve Rigel előtte a Köderdő című antológiában jelentetett meg. Ha jól értettem, annak a novellának a végén történtek olyan események, amelyek Althirát utazásra késztették. Emiatt az elején kicsit úgy éreztem, lemaradtam valamiről, de aztán olyan ütemben haladtak az események, hogy teljesen lényegtelenné vált a korábbi novella, Eve Rigel szépen elmondott mindent, amit tudnom kellett ehhez a könyvéhez.

Althira kedvelhető hősnő volt, szerettem a beszólásait meg ahogy intézte az ügyeit. Ráadásul az írónő nem bánt kesztyűs kézzel vele, csak azért mert nő volt, jócskán megkapta ő is a maga részét a harcból. Az önfényezése volt kicsit unszimpatikus, amit teljesen feleslegesnek éreztem, hisz a tettei és az események pontosan megmutatták, mennyire jó agyfürkész. Ennek valószínűleg az E./1 az oka, amit személy szerint alapból nem szeretek olvasási formaként.

Theor Den volt az abszolút humorforrás a regényben, sokat mosolyogtam rajta. Bevallom vele kapcsolatban vártam is egy szerelmi szálat, de kellemesen csalódtam, hogy ez nem következett be. Rossz szokás azt hinni, hogy ha női főszereplő van a fantasy könyvben, akkor tutira kell lenni romantikának is, pedig nem. A ragyogás városa is jól példázza, hogy anélkül is lehet jó a történet.

Az elmeutazás, a sivatag és a törzsek leírása, köztük a "vérivók" szokásaival, nagyon tetszett. Érdekesek voltak és fenn tartották a figyelmem. Plusz tetszettek a csavarok, mert az apró dolgok, amikből kiindult az egész, végül teljesen mássá formálódtak, ráadásul volt a végén egy "sok hűhó semmiért" csattanó, amikor az ember felkiált: Most komolyan ezért volt minden?! xD

Örültem, hogy volt térkép a kötetben, bár az EPUB formátum miatt nem volt könnyű mindig visszalapozni az elejére, ez nehezítette számomra az olvasást.
A hivatkozások korábbi John Caldwell könyvekre, illetve Az arany párduc novellára jó ötlet volt, ez is csak meggyőzőt arról, hogy olvasnom kell még ebből a Worluck világból.

Még egyszer köszönöm a lehetőséget a Trivium Egyesületnek. Egy izgalmas, kalandos fantasy olvasmányhoz volt szerencsém. ^^

Köszönöm, hogy velem tartottatok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése