2020/06/17

Lis Ohtears: Zúzmara



Kiadó: Book Dreams
Magyar megjelenés: 2020
Oldalszám: 208
Formátum: puhatáblás
Sorozat: -
Beszerezhetőség:
könnyű
 
Eredeti cím és megjelenés: -

Ritkán tetszik, ha egy könyv főszereplőit telibe látom a borítón, mert jobb szeretem magam elképzelni őket, főleg ha az adott modell vagy a grafika köszönő viszonyban sincsen a leírásokkal. A Zúzmarának azonban pont a borítójával sikerült felkeltenie az érdeklődésemet. Talán a mangához való jó viszonyom miatt, de nekem bejött ez az ábrázolásmód, szerintem nagyon sikerült elkapni Rime és Blaze karakterét a készítőnek.

A történet főhősnője Rime, egy fiatal lány, aki egy kis faluban egyedül éli kitaszított mindennapjait. A falusiak félnek tőle, Rime ugyanis félig a Jég nép tagja, egy Jég Lady, aki képes hóvihart támasztani és jeget előidézni. A természete is fagyos, az amúgy kedves és érdeklődő lány nehezen nyílik meg másoknak.
Egy nap hintó érkezik Rime-ért, aki hátra hagyva a falusiakat - akiknek annyi rosszat köszönhet -, felköltözik  a hegyen magasló kastélyba, amelyről rémtörténetek keringenek. Hamar kiderül azonban, hogy a kastély nem kísértet járta, és nem is egyedül fog lakni benne. Rajta kívül ugyanis otthont ad még Blaze-nek, egy barátságos fiúnak, aki a Tűz népének a tagja, és tanítómestereiknek, a Jég Lordnak és  Kegyelmes asszonynak.
Miközben a fiatalok az erejüket tanulják irányítani, egy rég eltűntnek hit ellenség ismét feltűnik, majd egy ismeretlen lány kerül a kastélyba, aki azzal a céllal kereste fel őket, hogy Rime segítségét kérje. Még hozzá abban, hogy megmentse azoknak a falusiaknak az életét, akik mindig is kívülállóként bántak vele.


Az eredeti fülszöveg sokkal kevesebbet árul el a cselekményről, így igazából csak minimálisan sejtettem, hogy egy ifjúsági fantasyval lesz dolgom. Így is lett,  a könyv olvastatja magát, mert könnyű a nyelvezete, és egyik akciójelenetből megyünk a másikba, ezért folyamatos az érdeklődés fenntartása. Néhány érdekes elemet leszámítva azonban elégé tipikus fordulatokkal működik, kezdve a nagy erővel rendelkező főhőssel és az újra megjelenő gonosszal.

Rime karakterében azt értékeltem, hogy végig megmaradt a fagyos természete mellett. Nem lett egy mindenbe belekotnyeleskedő, csapongó, "majd én megmondom a tutit" tini lány. Fejlődés mégis történt a személyében, hisz Blaze-nek sikerült elérnie a végére, hogy kibújjon a csigaházából, de tetszett, hogy ezt későbbiekben is csak a fiú kedvéért tette meg.
És ha már Blaze - számomra ő volt a történet egyik legjobb pontja. A mellett, hogy ő adta a humort, az ő múltja sokkal jobban megfogott. Kiválóan lett elmesélve mi is történt vele pontosan. Ahogy fokról fokra megtudjuk, az nekem nagyon tetszett. Ahogy az is, amiként Rime-mal viselkedett. A kezdeti barátkozás, majd a kialakuló románc kedves volt és aranyos.
A Jég Lordnak és a Kegyelmes Asszonynak köszönhetően a Jég és a Tűz nép közötti konfliktusba nyerhetünk betekintést, de sajnos ez nem lett annyira kifejtve, mint amennyi potenciált én láttam ebben a történetszálban. A köztük lévő kapcsolat, az átok, azonban ügyes húzás volt, ahogy a végeredmény is.

Mivel manapság minden fantasy kötet legalább tégla nagyságú és biztos, hogy sorozat része, nehéz rövid és egykötetes könyvre bukkanni a műfajban. A Zúzmara nagy előnye, hogy pont ezt a ritkaságot képviseli, de  - és itt most magam ellen fogok beszélni - a lezárást én kicsit gyorsnak éreztem, szerintem plusz ötven oldal még simán belefért volna, és akkor talán néhány dolgot jobban ki lehetett volna fejteni. Illetve ami feltűnt, hogy bizony voltak helyek, ahol a megfogalmazás nekem kicsit döcögött és gyakori volt a szóismétlés. Mivel viszonylag kezdő íróról van szó, erre csak azt tudom javasolni, hogy sokszor, nagyon sokszor át kell olvasni a szöveget, esetleg több béta olvasó bevonásán is érdemes elgondolkodni. Vagy a szerkesztőnek kellett volna ebben kicsit erélyesebbnek lenni.

A figyelmemet azonban ezen hibák ellenére is sikerült lekötnie, tehát a legfontosabbat, vagyis az olvasás élményét sikerült megadni. Van itt potenciál, de még tovább lehet fejlődni.

Köszönöm, hogy velem tartottatok! 

A képek Pinterestről származnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése