2021/05/18

Seven days: Monday - Sunday [18+]

 

Kiadó:  SuBLime
Mag
yar megjelenés: -
Oldalszám
: 364
Formátum
: puhatáblás
Sorozat
: Seven days 1-2.
Beszerezhetőség:
Bookdepository-n rendelhető

Eredeti cím és megjelenés:
セブンデイズ, 2010

 

Egy bookdepositoryn kifogott akcióban láttam meg ezt a buci manga kötetet, ami gyakorlatilag a két részes manga egyben, és mivel pozitív visszajelzéseket olvastam róla, úgy döntöttem adok neki egy esélyt.
A történeten két alkotó dolgozott, írója Venio Tachibana, rajzolója pedig Rihito Takarai.

A főszerepben két gimnazista fiú áll, akiknek egy hétig tartó együtt járását követhetjük nyomon.
A harmadéves Yuzuru Shinoval mindig szakítanak a barátnői, mert sosem azt kapják, amit remélnek tőle. Még külseje miatt Shinot mindenki a "gáláns herceg" kategóriába sorolja, addig a természete ettől teljesen különböző. Hangos, nyegle, sokszor udvariatlan, és sokkal érzelmesebb is, mint azt a kimértnek látszó külseje mutatja. Elégé spontán is, egy teljesen véletlen beszélgetés közben megkéri az első éves Toji Seryot, hogy járjon vele. Seryo ugyanis arról híres, hogy bárkivel hajlandó randizni, aki hétfőn megkéri, de a dolog sosem tart egy hétnél tovább, és vasárnap biztosan szakít aktuális partnerével. Eddig azonban csak lányokkal vitte ezt véghez, így Yuzuru igazán meglepődik, mikor Seryo beleegyezik.

A kötet egy hét eseményeit dolgozza fel, de egészen lassú folyású a cselekménye. Igazából olvasás közben jön rá az ember, hogy egy hét milyen hosszú idő tud lenni, és mennyi minden történhet közben. Tengernyi érzelmet élhetünk át, egyik pillanatban lent, a másikban fent, pontosan ahogy a fiúkkal is történik. 

Bár felületesen ismerik egymást, mert mindketten az iskolai íjászklub tagjai, de az igazi ismeretség pontosan hétfőtől veszi kezdetét. Először barátokká válnak, majd fokozatosan valami sokkal többé. 


Yuzurut nagyon kedveltem, kis mosolygós laza figura, amikor féltékenykedik, akkor pedig olyan mint egy durcás sündisznó. :D Seryo kicsit már komolyabb, de neki a múltja is elégé komplikált, mert befigyel egy régi barátnő, plusz az sem véletlen, hogy miért jár egy hétig az emberekkel. De amikor szerelmes lesz, akkor olyan mint egy hűséges kiskutya, aki mindenhová követni szeretné Yuzurut. ^^

Mivel lassan haladnak az események, ezért kell hozzá szerintem egy kis melankolikus hangulat. Én is egy szürkébb napon kezdtem neki, ami tökéletes alaphangulatot adott az olvasáshoz. Sőt igyekeztem az egy nap - egy fejezet párosítást tartani, így együtt haladhattam a srácokkal, hogy aztán kedves happy end - del zárjunk.
Nem egy világ megváltó történet, de szép példázata annak, hogy mennyire felszabadító érzés tud lenni, ha valaki olyannak fogad el amilyen vagy, és úgy is tud szeretni. Shounen ai amúgy a történet, egy-két csók, ami mindösszesen szembejön velünk a lapokon.

Az íjászatos részeknek pedig külön örültem. A kedvenc sportom, szívesen művelem is, a japán íjászat pedig nagyon szép, és nagyon szépen is lett illusztrálva. :)

A mangából film is készült 2015-ben, és pontosan úgy bontották két részre, ahogy az eredeti két manga kötet is megjelent. Én élveztem őket, sikerült visszaadniuk a manga hangulatát, úgy hogy egyszer azokra is érdemes sort keríteni.


Köszönöm, hogy velem tartottatok!

2 megjegyzés: