2019/11/14

Voluntas ​Tua, azaz Legyen meg a Te akaratod!



Kiadó:Enter Studio 98
Magyar megjelenés: 2017
Oldalszám: 100
Formátum: keménytáblás
Sorozat: Királyok és keresztek - Képes Krónika 1.
Beszerezhetőség: nehéz 
Eredeti cím és megjelenés: - 


Képregényt ritkán, vagy egyáltalán nem olvasok - a manga műfaja más lapra tartozik - , ezért plusz érdekesség volt számomra kézbe venni ezt a kötetet, és örültem, hogy megtettem.



A Királyok és keresztek I. István királyunk idejébe visz vissza minket, amikor nagyban zajlik a magyarok keresztény hitre térítése, és még voltunk olyan befolyásosak és nagyra törőek, hogy a Bajor hercegségre merjen királyunk igényt támasztani. Ez természetesen nem nyeri el II. Konrád német-római császár tetszését, és fiát, Henriket küldi a magyarokat megleckéztetni. Tervük azonban nem sikerül, a fiatal Imre herceg és serege sikeresen veszi fel velük a harcot.

A képregény érdekessége, hogy 80%-ban Henrik és a német katonák Magyarországon való szenvedéséről szól, az ütközeteket az ő szemszögükből látjuk, a mocsárban való bolyongást és menekülést pedig velük együtt szenvedjük végig. Jó választás volt ez a szerző részéről, hisz így több volt az izgalom, mintha csak hazánk fiaira fókuszált volna, hisz ők az üldözésen kívül nem sok mindent csináltak. Ennek ellenére mégis tudunk meg információkat a korabeli magyarokról, főleg hogy a külföldiek hogyan látták őket és milyen mendemondák keringtek rólunk akkoriban a nagy világban. Kicsit féltem először, hogy mennyire lesz a magyar nép piedesztálra emelve, de szerencsére ez nem következett be, a jó és rossz oldal is arányosan lett bemutatva.



Kedvenc karakterem Imre herceg volt. Régen is vonzónak találtam a személyét - ne gondoljon senki semmi rosszra :D -, mivel fiatalon vesztette életét, szépen el lehet fantáziálni róla, hogy mennyire lett volna jó uralkodó és mekkora vesztesége ő a magyar történelemnek. 1083-ban avatták szenté, főleg emiatt szerintem mindenkinek egy tiszta szívű, jólelkű fiúcskaként él a  fejében, de ebben a történetben ügyesen megmutatkozik a férfias oldala, ha szabad így fogalmaznom. Okos, művelt, és kifejezetten ravasz, ha arról van szó. És marhára szégyellem magam, hogy a varég testőrségéről semmit sem tudtam. Ilyet miért nem tanítanak az iskolákban?! Főleg gáz, hogy az egyetemen sem értesültem erről... Pedig milyen menő már, hogy vikingek harcoltak mellette!



A grafikára nem sok szót vesztegetnék. Nekem tetszett, és mivel ennyire sosem fogok tudni rajzolni, én becsülök mindenkit, aki ilyen alkotásokra képes. Biztos vannak benne hibák, amiket a képregényértő szemek  azonnal kiszúrnak, de jómagam nem vagyok a műfaj szakértője, úgy hogy inkább nem is mondok semmi rosszat. Az én szemem szívesen elnézegette a képeket, és örülök, hogy itt van a polcomon a mű és ezt bármikor megtehetem újra.

Végezetül az ingyenes applikációról. Ettől bevallom többet vártam, és némi kidolgozottságot jobban elbírtam volna viselni. Némelyik információ hasznos volt, némelyik jelenlétét nem értettem, de a legrosszabb az volt, amikor több kis szöveg jelent volna meg az oldalon, de sehogy sem tudtam úgy tartani a telefont, hogy elbírjam olvasni őket. Pedig esküszöm forogtam vele mindenhogy, de nem akarta az igazságot. Ezt a részét kicsit talán még lehetne fejleszteni. De a 3D kiugrások nagyon jók voltak. A csatázó lovagokat elnéztem, illetve Bécs domborzati térképe kedvenc lett. Izgalmas belegondolni, hogy ezer évvel ez előtt, ahol most egy nagyváros van, régen csak pár domb és egy kőrom pihent.

Egyszer mindenképp érdemes kézbe venni ezt a képregényt, és várom, hogy mi többet hoznak még ki a történetből a készítők.

Köszönöm, hogy velem tartottatok az időutazásban! :)

A képregény hivatalos weboldala: http://www.kiralyokeskeresztek.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése