2022/07/30

Yoshineko Kitafuku: Primitive Boyfriend 1-3.


Egy modern lány története, aki szerelmet kereste, és évmilliókat utazott vissza, hogy megtalálja. 

Kamigome Mito egy földműveléssel foglalkozó család lánygyermeke, aki határozott, erős és kevés dolog ijeszti meg. Vagyis inkább egy valami: Hogy nem találja meg a férfit, aki élete szerelme. Bár a gimiben körül udvarolják a fiúk csinos alkata miatt, Mito egyiket sem érzi megfelelőnek. Majd az egyik nagy kifakadása után, megjelenik előtte Spica-sama, az aratás istennője, aki jutalmul a földeken végzett kemény munkájáért felajánlja Mitonak, hogy segít neki megtalálni a párját. Mito él a lehetőséggel, csak azzal nem számol, hogy 2,5 millió évet utazik vissza a múltba. A mamutok, kardfogú tigrisek és ősemberek idejébe...



Három kötet, három utazás, tele kalandokkal, történelmi érdekességekkel, szívbe markoló búcsúval és persze a nagybetűs szerelemmel. Mitoval együtt tanuljuk meg, hogy a külső nem minden, mert a benső értékek nagysága bárkit széppé tehetnek. Így rabolja el a szívét az Australopithecus Garhi - akit Mito stílusosan Garhinak nevez el -, a végeláthatatlan szavanna magányos hőse, majd a Homo Erectus - Erec -, a dzsungel túlélője, és végül a Jomon-kor fiatal vadásza, Iresu. Hogy mi a közös a más korban élő férfiakban? Hogy a lelkük egy és ugyanaz, és egy különös jelű anyajegyet viselnek, ami mindig segít nyomra vezetni Mitot, hogy kit kell keresnie. A történet végére pedig felmerül a legfontosabb kérdés: A modern korban vajon melyik fiú az előző három reinkarnációja?


Ez az én lelkemnek annyira, de annyira jól esett! 

Az időutazásos történeteket mindig is szerettem, hisz eleve a történelem a szívem csücske, de a mangakának különösen sikerült megörvendeztetnie azzal, hogy nem a szokványos korszakok valamelyikét választotta. Az őskorba visszautazás merész lépés volt, hisz itt mindent hátra kell hagyni, ami segíthet a túlélésben. Nincsenek fegyverek, nincs tűz, nincs beszéd, még igazán emberek sem, tehát ez rengeteg új helyzetet teremt, amivel szerzőként lehet játszani, olvasóként pedig ámulni, hogy milyen elmés megoldásokkal élt az alkotó.
Persze kis túlzások akadnak, eleve "a belső több, mint a külső" klisé, és biztos, hogy én nem tudnék olyan könnyen barátságot kötni egy Australopithecus Garhival, mint Mito, de azt a könnyed, kedves, romantikus történetet 100%-san hozta ez a sorozat, amit vártam tőle.
Talán a második kötetnél lógott egy kicsit a levegőben a sztori. Ott nagyon éreztem, hogy az egy összekötő rész, kevés érdemleges dolog történt benne. Szerintem lehetett volna rövidebbre fogni, és így talán a harmadik kötet nem keltett volna benne túlzsúfolt hatást. Viszont a végén a plusz jelenetek a távoli jövőből, ahol Mitot már anyukaként lehet látni, az nagyon jó ötlet volt.

Mito nagyon kedvelhető főhősnő. A dilemmájával, hogy nem találja meg az igaz szerelmét, tökéletesen azonosulni tudtam. Emellett pedig nagyon talpraesett lány, igyekszik feltalálni magát a szorult helyzetében, ráadásul nagyon kitartó is. Tehát egyáltalán nem az sírós-picsogós nebáncsvirág, hanem aktív résztvevője az eseményeknek. 

A mangaka rajzstílusa nekem nagyon tetszett. Tényleg sok háttér információt gyűjthetett, mert a korszak ábrázolásai abszolút hitelesek. Hogy micsoda paneleket tud alkotni! Főleg a második kötetben, a dzsungeles jeleneteknél ámultam sokat. Ahogy korábban írtam, ott sok minden nem történt, de nézni azt bőven volt mit. 
A szimbolikus utalásokkal pedig jól tud jásztani az alkotó. Rengeteg apró jel van, ami arra utal, hogy ki Mito párja, Spica-sama neve pedig telitalálat volt. A Spica ugyanis a Szűz csillagkép legfényesebb csillaga, neve kalászt jelent és a gabonaérés idején tűnt fel az égen, így az ókorban a  betakarítás idejének kezdetét jelezte. Eleve, ahogy az egész földműves-téma végig kíséri az eseményeket, remek ötlet volt.



A srácok pedig igazi főnyeremények. Az én szívemhez persze Iresu állt a legközelebb, de hát mit mondjak, elfogult vagyok ha íjászokról van szó.




Ha egy befejezett, kerek egész, jól kitalált kis romantikus csemegére vágytok, akkor jó szívvel ajánlom ezt a manga-sorozatot. Nekem tökéletes kikapcsolódást nyújtott!

Remélem valamivel még előrukkol később a mangaka. ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése