2022/06/19

Alex L. Hooper (szerk.) · Monos Anett (szerk.) · M. Z. Chapelle (szerk.) - Sssh!

 


Kiadó: C&H Projects
Magyar megjelenés: 2021
Oldalszám: 342
Formátum: puhatáblás
Sorozat: -
Beszerezhetőség: itt rendelhető


13 novellát tartalmaz a kötet, és mindegyik történet mozgatórugója egy titok.
Ezek a titkok akár fel is emelhetnek egy párkapcsolatot, vagy tönkre is tehetnek. Van, aki azért őrzi, hogy a másikat óvja, van aki azért, hogy saját magát, más egy harmadik személy érdekében hallgat.
Az viszont biztos, hogy a titkoknak mindig ára van. 

Kezdő szerzők munkái szerepelnek a gyűjteményben, ami elsőre talán tartózkodásra adhat okot, de egy színvonalas válogatást sikerült összehozni a szerkesztőknek.

Főszerepben a romantika volt, a különböző párkapcsolatok alakulása, mely folyamatoknak lényeges eleme volt egy titok. Ez volt maga az antológia hívó szava.
Műfajokat tekintve vegyes, így mindenki megtalálhatja benn a kedvére valót. Van benne fantasy, erotikus, misztikus, LMBTQ, de még olyan történet is, ami már a szépirodalomhoz közelít. 

A legtöbb novellában találtam valamit, ami tetszett, de főleg a fantasy történetek nyertek meg maguknak. Amivel pedig gondom akadt, az sem irodalmi jellegű volt, hanem személyiségemből fakadóan nem éreztem magamhoz közel a szereplőket, vagy a történet mondanivalóját.

A borító és a novellák elején található illusztrációk nagyon tetszettek. Az előbbi telitalálat volt, az utóbbiak pedig színesítették az olvasást.

Bővebben a novellákról:

1. Pataki Eszter, Pataki Krisztina: Hóvarázs

Hangulatos kezdés volt. A hóesés és a jeges út leírása igazán karácsonyi légkört teremtett, míg a vizsgaidőszak újraélése nosztalgikus volt.
Kreatív ötlet volt a véletlenül egymás mellé kerülés, megadta "a bárkivel megtörténhet" feelinget. Viszont a szereplők nem kerültek közel hozzám. Emma tudálékossága zavart, míg Balázs nem olyan értékeket képviselt, amelyeket én egy srácban keresek. Egyszerűen nem tudtam elszakadni attól, hogy mekkora léhűtő, de azt látom, hogy manapság a lányok többségének milyen vonzó egy olyan világ utazó, mint amilyen ő is. A kémia viszont abszolút meg volt közöttük, a szócsatáik perzseltek, így azt mondom, hogy tökéletes alap lenne ez egy fiatal lányoknak szóló regényhez.

2. Lekli Medárd: A szakember

Azt hisszük nagyszerű dolog az igaz szerelmet korán megtalálni, de van olyan is, hogy túl korán találjuk meg. Ahogy öregszik az ember, akaratlan is a kihagyott lehetőségeken kezd mélázni, vagy éppen butaságot követ el. Már ha az történt, amire gondolok. Mert nem volt egyértelmű, de ha tényleg azt történt, akkor az nagyon szomorú. Nem jó egy ilyen titokra építeni egy kapcsolatot.
Ez egy nagyon modern, nagyon szépirodalmi írás volt, de túlírtnak éreztem. Túl sok volt a ködös utalás számomra, de a szépirodalom kedvelőinek talán pont az tetszik meg.


3. Szilágyi Heléna: A Határvidék Úrnője

Az abszolút kedvenc. Kiváló fantasy történet volt, izgalmas világgal, veszélyes szörnyekkel, érdekes szereplőkkel és különleges mágiával.
Adelmár nagyon jó férfi karakter lett, a tipikus vidéki fiú, aki a történet végére érett férfivá lett. Zoya fantasztikus nő volt, éreztem a belőle áradó erőt és imádtam, ahogy kordában tartotta a férfiakat. Ebben a világban szívesen kalandoznék még.

4. M. Z. Chapelle: Tükörlélek

Az első LMBTQ írás a könyvben. Két fiú története, akik egy varázslatos tükörnek köszönhetően találnak egymásra, lesznek barátok, majd még annál is többek. Nagyon szerettem olvasni, de én elfogult vagyok. Követem a szerzőt wattpadon, és szeretem az írásait. Ahogy az ottaniak, úgy ez sem okozott csalódást. Bár elsőre kitaláltam mi zajlik a háttérben, azért volt miért aggódnom a befejezést illetően, mert egy percig komolyan elhittem, hogy rossz vége lesz. Nagy kő esett le a szívemről, hogy pozitív végett ért.

5. Alex L. Hooper: A béklyók mögött

Izgalmas, akciódús és szenvedélyes történet a Pokol uráról, Luciferről és egyik alárendeltjéről, Cayaról. A klasszikus paranormális-romantikus műveket juttatta eszembe a szerző stílusa. Annak örültem, hogy nem lett boldog a vége a konfliktus miatt, viszont így túl nyitott is maradt számomra. Szinte kiállt egy folytatásért, hogy az ember meg tudja, miként jutnak a szereplők túl a holtponton.

6. HoRa: Fecske

Hogy ezt mennyire szerettem! Álruhába bújt hercegek és hercegnők, kocsmai bunyó, pörgős párbeszédek, egy felejthetetlen éjszaka. Újabb szuperül megalkotott fantasy világ, amitől nagyon nehezen tudtam elszakadni. Még kérek belőle, főleg ha még Belárból is kapok többet. ^^

7. Shadow: A zenében szikkadó szétfolyt életfesték

Ebben a novellában egy gyászfolyamatot követhetünk végig. Sosem könnyű feldolgozni, ha elveszítünk valakit, talán a legnehezebb dolog a világon. Itt mégis olyan gyönyörűen írtak róla. Nem tudom más szóval illetni ezt a történetet, minthogy szép. Az embernek a szíve szakad meg olvasás közben. Gyakorlatilag együtt járja végig a feldolgozás útját a főszereplővel, melyben a zene és a festés fontos szerepet játszik.
Nagyon tetszett, ahogy részekre volt tagolva a történet, és mindegyiknek az elején olvashattunk egy színekkel kapcsolatos rövid információt.

8. Sárközi Erika Nilla: Mint tavaszi zápor fűszere a földnek

Két fiatal története, akik tiltott szerelmet éreznek egymás iránt, miközben egy zsarnok családfő uralkodik felettük.
Engem kevéssé mozgatott meg. Annyira egy kiragadott jelenetnek éreztem egy 300 oldalas könyvből, hogy nehezen jöttek át a viszonyok, hogy akkor most ki kivel van és ki miért haragszik a másikra, és miért nem szabad összejönni. Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy megtalálj a maga közönségét, hisz a tiltott románc és a maffiára utaló légkör mindig nyerő párosítás.

9. Czipó Petra: Szerelmünk örök lángja

Egy rossz csillagzat alatt született szerelem, amelyből gyermek fogant, majd évekkel később véletlenül egy szerelmi háromszöghöz vezetett, amelynek aztán egy barátság látta kárát.
Érdekes szituáció volt, amit kíváncsi voltam hogy oldanak meg a karakterek, mert egyáltalán nem volt könnyű dolguk. Jól megírt novella volt, olvastatta magát, az erotikus jelenet kifejezetten tetszett.

10. Monos Anett: Játsszuk el!

A fantasy történetekben gyakran férfi az elbeszélő, míg a valóság talaján mozgó fiatal felnőtteknek szóló írásokban inkább a női szemszög dominál tapasztalatom szerint. Ezért kelti fel mindig az érdeklődésem, hogy ha a férfi szemszög kerül főszerepbe egy való világban játszódó ifjúsági történetben.
Rolandnak, aki a bátyja barátnőjébe szerelmes, nincs könnyű dolga, ahogy az évek alatt próbálja titkolni érzéseit. Aztán egy véletlen folytán kiderül, hogy semmi sem az, aminek látszik, és meglepően sokan csak szerepet játszottak.
Roland nagyon kedvelhető figura volt, és az író nagyon jól hozta a férfias gondolatvilágot és érzéseket.

11. Estell Ivy: A két kehely próbája

Ez a novella megmutatta mekkora ereje van az egymásba vetett hitnek. Tudásvágy és szerelem mérkőzött meg egymással, majd a türelem próbája következett, hogy aztán az isteni kegy megadasson, vagy éppen lesújtson.
Az én ízlésemnek túl vallásos volt, de kétségtelenül egy jól felépített hitrendszert és annak őrzőit ismerhettem meg. A váltott szemszög jó ötlet volt, mert így követni lehetett a két főszereplő gondolatait, érzéseit. Nekem a férfi, Avian részei tetszettek jobban.

12. Alex L. Hooper: OdOn

Abszolút modern történet, hisz egy társkereső vagyis inkább szexpartner kereső applikáció fontos szerepet játszott benne. Olivér és Evelein egy szenvedélyes éjszakát töltenek el együtt, azt hiszik soha többet nem látják egymást, ám a sors másképp akarja.
Mindkét karakter szimpatikus volt, működött köztük a kémia, az erotikus jelenetnél pedig csak úgy izzottak a lapok az ujjaim között. Ebből is szívesen olvastam volna többet.

13. M. Z. Chapelle: A lány, aki kívánni sem mert

Amennyire tetszett a szerző előző novellája, ezzel annyira nem tudtam mit kezdeni.
Ismét egy LMBTQ írás volt, ezúttal a leszbikus vonalon. Nagyon úgy álltam hozzá, hogy ezt is biztosan szeretni fogom, de túl elvont, túl misztikus lett nekem, mellbe vágó tragédiával a végén.  A lányok személyisége is olyan volt, hogy nem tudtam megkedvelni őket, ezért szurkolni sem tudtam a kapcsolatuknak. Sajnálom, hogy ez került a kötet végére, mert így némi rossz szájízt hagyott maga után, amit már nem volt mivel felülírni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése