2021/09/24

THE AUTUMN BOOK TAG - 2021


Szeptember 22-én kezdetét vette az idei csillagászati ősz a Föld északi féltekéjén. Mostantól rövidülnek a nappalok, hosszabbodnak az éjszakák, ha minden jól megy egyre hidegebb lesz. HA minden jól megy, hangsúlyoznám. Mert bármennyire is szeretnék egyesek, hogy az őszi hónapokban is +25-30° C fok körül járjon a hőmérséklet, az erre felé határozottan nem az optimálisnak mondható ilyenkor. 

Személy szerin minden évszakban találok valami szerethetőt és nem szerethetőt, úgy hogy csak azt tudom mondani most is, mint mindig: Jöjjön, aminek jönnie kell. Borús nappalok, hosszú sötét éjszakák, miközben bevackolom magam otthon egy puha takaró alá, egy bögre forró teával, egy jó könyvet olvasva, vagy egy jó filmet nézve.
Már ha nem kell menni dolgozni. :'D

Ráhangolódásként jöjjön egy kis Book Tag, amelyet a neten böngészve találtam. Nem mai darab, egy 2015-ös bejegyzés, úgy hogy talán akad, akinek ismerős lesz. 

A Book Taget The Mud and Stars Book Blog egyik bejegyzésében találtam, ahol angolul megtekinthető a blogger válaszaival együtt az eredeti verzió.


1. Mi szeretsz az őszben?

A sok színes falevelet, a gesztenyeszedést, hogy rogyásig ehetem magam Nagydobosi sütőtökkel és hogy ilyenkor végre normálisan fel tudok öltözni. Hiába, a vastagabb ruháim mindig is jobbak voltak, mint a nyáriak.


2. Melyik könyv emlékeztet az iskolai éveidre? 

Rég olvastam olyat, aminek bármi köze lett volna bármilyen iskolához. 
Legyen a Harry Potter sorozat, mert minden kötet egy iskolai év, és mert gyakorlatilag együtt nőttem fel a szereplőkkel, szóval végig kísérte az én iskolás éveimet.


3. Melyik borító emlékeztet az őszre?

Anne Bishop: Vörös betűkkel című könyve a vörös szín és a háttérben látszódó csupasz fa miatt. 


4. Mi a kedvenc horror vagy Halloween történeted?

Horrort nem olvasok, mert akkor nem aludnék. Szóval marad a kedvenc Halloween történet, ez pedig Barbara Cantini Halálka sorozata eddig. Nagyon aranyos könyvecske, kedves mondani valóval és cuki rajzokkal. Felnőtt fejjel is teljesen élvezhető és szórakoztató. 


5. Mi a kedvenc horror vagy Halloween filmed?

Az előbbiből kiindulva marad a Halloween, szóval a Karácsonyi lidércnyomás. Fülbemászó dalok, szuper animáció, és hát félig már karácsony... Megunhatatlan. ^^


6. Melyik őszi könyvmegjelenést várod a legjobban?

A hivatalos információk alapján Mo Xiang Tong Xiu következő magyarul megjelenő regénye, Az égi hivatalnok áldása első része november 29-én fog megjelenni. Nagyon ősz vége, de kíváncsian várom, mert ez az a története a szerzőnek, amelynek még csak az angol fordításába se néztem bele, egyedül a donghua első évadát láttam. Remélem ez a könyv is annyira beszippant majd, mint A démoni kultiváció nagymestere.


7. Melyik őszi filmbemutatót várod a legjobban?

Dűne. 
Illene megnézni moziban, széles vásznon. De biztonsági játékos vagyok. Ha a Covid bármelyik variánsa beindul a következő hetekben még jobban, akkor lemondok erről az élményről. 


8. Melyik az a három könyv, amit tervezel ősszel elolvasni?

H.G.Wells: Doktor Moreau szigete


    Katherine Arden: Apró terek



Mary Ann Shaffer - Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság

 
A Book Tag szabadon vihető.

@Caledonia_Valley remélem van kedved csatlakozni hozzám. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése